Over boeken, uitgeven en boeken verkopen

    Wervende achterzijde tekst voor het omslag

    « Terug

    Je overtuigd meer mensen om het hele boek te lezen

     

    Achterzijde tekst, achterflaptekst of achterplattekst

    Zo wat varianten op wat we bedoelen met een promotietekst voor de achterzijde van het boek.


    Geen samenvatting

    De tekst voor de achterzijde heeft twee functies:

    •  Je wilt duidelijk maken waar het boek over gaat;

    •  Maak de lezer nieuwsgierig.

     

    Een fout die veel gemaakt wordt bij het schrijven van de ‘achterzijde tekst’ is dat men een tekst schrijft als samenvatting. De tekst wordt vaak te lang en het voldoet niet aan punt 2. Het maakt niet direct nieuwsgierig.

    Wat zeker net zo belangrijk is: de auteurstekstje, deze geeft je deskundigheid aan. Dit is zeker voor non-fictie erg van belang.

     

    Dus even in het kort:

    •  Schrijf waar het boek overgaat zonder samen te vatten;

    •  Wek de nieuwsgierigheid op;

    •  Geef niet te veel weg;

    •  Schrijf in de derde persoon;

    •  Waarom ben je deskundig, licht toe. Van belang bij non-fictie

     

    Auteursfoto

    Zeker voor non-fictie is een auteursfoto van belang. Dit kan de betrouwbaarheidsfactor vergroten. Zorg altijd voor een foto gemaakt door een professional. Een vakantieplaatje werkt niet professioneel. Een portretfoto met een rustige achtergrond werkt het beste. Formaat is niet zo belangrijk. Een onbekende auteur kan zich beter wat gepast presenteren. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

    Wil je meer informatie neem contact op met Boekenplan

    Share |

    Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reacties lezen.